Organikus Vezetői Akadémia
Ami organikus, nyilvánvalóan egyúttal rendezett is. Több mint puszta rendszer, mert élő, komplex és organikusan hierarchikus. A jövő vezetői ebben az élő hierarchiában ismerik fel szerepüket és igazi hivatásukat.
A közösségalkotás lényege abban rejlik, hogy szabad emberek önként és felelősségteljesen rendeződnek össze és tesznek erőfeszítéseket egy közös cél érdekében. Egy közösség akkor tölti be igazán a küldetését, ha energiáit mások önzetlen szolgálatára és fejlődésére fordítja. Az igazi küldetés mindig szem előtt tartja a többi ember jólétét, a megvalósításáért tett erőfeszítések pedig a szervezet emelkedéséhez vezetnek. Amelyik szervezet nem kapcsolódik a küldetéséhez, az menthetetlenül süllyedni kezd.
Programunkat olyan vezetőknek dolgoztuk ki, akik érzik, hogy a rájuk bízott emberek iránti felelősség más kötelezettségeket ró rájuk, mint a hagyományosan működő szervezetek igazgatóira.
Olyan karizmatikus emberekkel dolgozunk együtt, akik többre vágynak a jól érzékelhető tények, események és folyamatok menedzselésénél.
Erős, összetartó, egymásért és a környezetük fejlődéséért elkötelezett közösséget létrehozni és végigvezetni a küldetése megvalósításáig, ebben áll korunk igazi vezetőinek munkája.
Munkánk során az emberek és a társas szervezetek fejlődésének, kríziseinek, átalakulásának rejtett folyamataival és törvényszerűségeivel dolgozunk.
Vezetői alapismeretek
1. RITMUSOK A SZERVEZETEKBEN
Célunk a szervezetek rejtett fejlődési és növekedési fázisainak a megismerése, a fejlődés átmeneti szakaszaiban jelentkező krízisek megértése és menedzselése, az egyes fázisokban szükséges vezetői kompetenciák és feladatok kialakítása. Miért elkerülhetetlenek a krízisek, és miként jelenthetik a legjobb fejlődési lehetőséget egy vállalkozás számára? Hogyan lovagolhatjuk meg eredményesen a krízisek hullámvölgyeit, és segíthetjük át innen a vállalkozásunkat egy új, fejlődési fázisba?
Megismerjük továbbá, hogy hogyan tükröződnek az előbb említett fázisok a szervezetekben tevékenykedő emberek egyéni fejlődésén, működésén, emberi viszonyain és konfliktushelyzetein keresztül.
Az átadott ismeretek alapján a vezetők a korábbi reagáló attitűdöt meghaladva aktív és tudatos formálóivá válnak az általuk vezetett szervezeteknek. Felismerik, hogy milyen emberi tulajdonságok állnak a közösségen belül ható fejlesztő és lehúzó erők mögött. A megszerzett tudás révén képessé válnak arra, hogy határozottan átalakítsák és a szervezet javára fordítsák a háttérben eddig láthatatlanul meghúzódó akadályozó folyamatokat.
TARTAM: 1 nap
LÉTSZÁM: maximum 24 fő
HELYSZÍN: külső helyszínt javaslunk a program megtartásához
ELŐFELTÉTEL: a workshopnak nincs semmilyen előfeltétele
COACHING: kéthetente egyéni és csoportos coaching keretében javasoljuk 3 hónapon át
2. SZERVEZETI TIPOLÓGIA
Működésük, az ügyfeleikkel való kapcsolatuk, termékeik, szolgáltatásaik és alapvető folyamataik alapján minden gazdasági szervezet alapvetően 3, egymástól jól elkülöníthető típusba sorolható be. Ennek megfelelően beszélünk professzionális, szolgáltató és termelő vállalatokról. A különböző típusba tartozó szervezetek mennyiségi és minőségi jellemzőikben egyaránt jelentősen eltérnek egymástól. Ezek ismerete lehetővé teszi a szervezet célkitűzéseinek, folyamatainak és fejlesztési lehetőségeinek a hatékony kialakítását, finomhangolását.
A program során részleteiben bemutatjuk a három szervezet típus jellemzőit és eltérő működési sajátosságaikat. Kitérünk az egyes vállalat típusokat legjobban támogató vezetési, kommunikációs, konfliktuskezelési, ügyfélkezelési, létszámkezelési, folyamattervezési, munkavégzési, ellenőrzési és motivációs módszerekre.
Bemutatjuk továbbá azt, hogy milyen vezetési stílus és módszertan mentén lehet a legjobban célba juttatni egy adott típusba tartozó szervezetet. Ismertetjük, hogy az egyes típusoknak mik a leggyakrabb buktatói és hogyan lehet ezeket idejében felismerni meghaladni, vagy elkerülni.
TARTAM: 1 nap
LÉTSZÁM: maximum 24 fő
HELYSZÍN: külső helyszínt javaslunk a program megtartásához
ELŐFELTÉTEL: a programnak előfeltétele az 1. szervezetfejlesztési workshop
COACHING: kéthetente egyéni és csoportos coaching keretében javasoljuk 3 hónapon át
3. A TUDATOS VÁLLALATÉPÍTÉS 7 PILLÉRE
A szervezetek eredményességét és kiegyensúlyozott működését biztosító komplex rendszer tárul fel a résztvevők szemei előtt ezen a programon. Hét pillér, amiket megismerve ráláthatunk a szervezetek működését és fejlődését legjobban befolyásoló tényezőkre.
Fókuszunkban a szervezetek vezérlő elvei, vagyis küldetésük, értékrendjük és célkitűzéseik vannak. Megismerjük azt is, hogy mit jelent egy szervezet esetében az árnyékküldetés, hogyan lehet beazonosítani, mik a jellegzetes megnyilvánulási formái és milyen negatív hatásai lehetnek a vállalkozásra. Esettanulmányok felhasználásával lehetősége nyílik a vezetőknek, hogy beazonosítsák saját vállalkozásuk árnyékát, illetve megbeszéljük az átalakításához szükséges lépéseket.
Megmutatjuk továbbá, hogy hogyan hatnak a már említett vezérlőelvek a szervezet struktúrájára, belső folyamataira, illetve hogyan fejtik ki hatásukat a fejlődés irányába, vagy annak ellenébe. A vállalkozó szellemű vezetőknek lehetősége nyílik továbbá arra is, hogy meglássák a párhuzamot egyéni vezérlő elveik és a szervezet vezérlő elvei között, és felismerjék benne fejlődésük előttük álló következő lépcsőfokát.
TARTAM: 1 nap
LÉTSZÁM: maximum 24 fő
HELYSZÍN: külső helyszínt javaslunk a program megtartásához
ELŐFELTÉTEL: a workshopnak nincs semmilyen előfeltétele
COACHING: kéthetente egyéni és csoportos coaching keretében javasoljuk 3 hónapon át
4. A MORÁLIS TERMÉKFEJLESZTÉS ELŐNYEI
A világszerte évente kifejlesztett lakossági fogyasztásra szánt termék 85-90%-a elbukik! Vagy egyáltalán nem kerül piacra, vagy ha mégis, gyártásuk nem éri meg az első évfordulót, mert nem váltják be a hozzájuk fűzött gazdasági reményeket. A program során megvizsgáljuk, hogy milyen okok állnak ennek a hatalmas bukási rátának a mélyén.
Megismerjük továbbá azt, hogy milyen tényezők segítenek abban, hogy termékeink és szolgáltatásaink valós igényekre adott valós válaszok legyenek, és így biztosan megtalálják helyüket a piacon és eljussanak a vásárlókhoz. Beszélünk arról, hogy mi segítheti a hatékony árképzést, termékeink célba juttatását és továbbfejlesztését.
Kitérünk arra is, hogy mit jelent és miért nagyon fontos egy szervezet esetében a tartalom és a forma egysége, és hogyan hat ez a termékfejlesztésre. Körbejárjuk, hogy miért van központi szerepe a moralitásnak a termékfejlesztési folyamatban. Hogyan hat a felelősségvállalás az árképzésre, az értékesítésre és a termékek élettartamára. Megértjük, hogy miért kulcsfontosságú tényező minden szervezet életében az az elv, hogy nem származhat haszon olyan dolgokból, amiből másnak kára származik.
TARTAM: 1 nap
LÉTSZÁM: maximum 24 fő
HELYSZÍN: külső helyszínt javaslunk a program megtartásához
ELŐFELTÉTEL: a workshopnak nincs semmilyen előfeltétele
COACHING: kéthetente egyéni és csoportos coaching keretében javasoljuk 3 hónapon át
5. ÚJRAGONDOLT ÉRTÉKESÍTÉS
Milyen valódi okok és körülmények húzódnak meg az értékesítési gonddal küszködő szervezetek hátterében? Milyen direkt összefüggést találhatunk küldetés és a termékek vagy szolgáltatások értékesítése között? Mi okozza az értékesítési szakmában dolgozók magas kiégési és fluktuációs rátáját? Lehet-e hivatás az értékesítés, és ha igen, mennyivel követel meg többet a hivatást gyakorlóitól, mint egy üzletkötői feladatot ellátó munkavállalótól?
A program során rámutatunk a termékfejlesztés, az értékesítés, a szerviz és a vásárlók közötti kapcsolatok azon hiányosságaira, amelyek a leginkább akadályozzák az értékesítési folyamatokat. Módszeresen feltárjuk ezeknek a hiányosságoknak a kiváltó okait és megtervezzük felszámolásuk és átalakításuk lehetőségeit.
Vizsgálódásunk tárgyát képezik továbbá az eladásra szánt termékek és szolgáltatások is. Az általuk hordozott pozitív és negatív tulajdonságok mélyebb felismerése és megértése révén kirajzolódnak a szervezeti kultúra azon alkotóelemei, amelyeknek erősítése, vagy felszámolása révén új lendületet adhatunk úgy a belső, mint a külső értékesítési folyamatnak.
TARTAM: 1 nap
LÉTSZÁM: maximum 24 fő
HELYSZÍN: külső helyszínt javaslunk a program megtartásához
ELŐFELTÉTEL: a workshopnak nincs semmilyen előfeltétele
COACHING: kéthetente egyéni és csoportos coaching keretében javasoljuk 3 hónapon át
6. ÉLMÉNY ALAPÚ ÜGYFÉLKEZELÉS
Az ügyfélkezelés sok vállalkozás esetében leginkább a panaszkezeléssel egyenértékű. A mérleg egyik serpenyőjében ilyenkor a csalódott, értetlen, türelmetlen és elégedetlen vevők és ügyfelek zúgolódnak, a másikban pedig a termékek előállítói, értékesítői és szervizesei morgolódnak. A mérleg nyelvét az ügyfélszolgálati munkatársak és vezetők vékony rétege képviseli, aki a két mérlegtányér közötti kényes egyensúly beállításával küzd meg map, mint nap.
A program során egyfelől a termékekkel, szolgáltatásokkal, valamint a vásárlókkal kapcsolatos gondok, illetve a vezérlő elvek hiányosságai közötti kapcsolatot elemezzük ki. Feltárulnak a szervezet létrejötte óta bevésődött hibás működési minták, amelyek rögzítik a hibás folyamatokat. A jó hír az, hogy a hibás folyamatokat létrehozó körülmények és döntések feltérképezhetők és átalakíthatók.
Megismerünk egy 3 lépéses módszert, amely lehetővé teszi, hogy a szervezetek és ügyfelei közötti kapcsolatot az egymás iránti érdeklődés, együttérzés és segítőkész hangulat jellemezze. Valós ügyfélkezelési gondok megoldásával foglalkozunk, azzal a céllal, hogy a folyamat végén minden érintett úgy érezze: találkozásuk élmény volt.
TARTAM: 1 nap
LÉTSZÁM: maximum 24 fő
HELYSZÍN: külső helyszínt javaslunk a program megtartásához
ELŐFELTÉTEL: a workshopnak nincs semmilyen előfeltétele
COACHING: kéthetente egyéni és csoportos coaching keretében javasoljuk 3 hónapon át
Haladó vezetőképzés
1. AZ ORGANIKUS VEZETŐI MODELL
A vezetést szolgálatként felfogni azok a kivételes nők és férfiak képesek, akik saját élettapasztalatuk révén tisztában vannak azzal, hogy aki első akar lenni, annak előbb önként utolsóvá kell válnia. Ahhoz, hogy emelkedni tudjunk, először le kell győznünk a félelmünket, alá kell szállnunk saját lényünk mélységeibe, és biztos alapokat létrehozva, képessé kell válnunk újra elrugaszkodni.
Az organikus vezetői modell mély, paradigmaváltó gondolatokat és módszereket tartogat azoknak, akik elég bátrak ahhoz, hogy más szemmel tekintsenek a vezetésre. Bevezetésre kerülnek többek között olyan témák, mint a vezetővé válás 9 alapvető lépése, a vezetés 3 kulcs területe és felelőssége, a 12 fő vezetői kompetencia, valamint a helyes kialakításukhoz szükséges úgynevezett vezetői erények.
Megismerkedünk a szívközpontú vezetés módszertanával, az igazgatói és vezetői attitűd és működés közötti különbségekkel, valamint a két megközelítés között bejárható fejlődési úttal. Megvizsgáljuk a vezetővé válást akadályozó félelmeket, hitrendszereket, illetve az önkorlátozó belső parancsokat. Végül megvizsgáljuk az emberközpontú megközelítés révén létrejövő csoportdinamika felhasználásának új lehetőségeit a vezetésben.
TARTAM: 1 nap
LÉTSZÁM: maximum 24 fő
HELYSZÍN: külső helyszínt javaslunk a program megtartásához
ELŐFELTÉTEL: a workshopnak nincs semmilyen előfeltétele
COACHING: kéthetente egyéni és csoportos coaching keretében javasoljuk 3 hónapon át
2. DINAMIKUS ÍTÉLETALKOTÁS
Minden döntést megelőz egy kérdés. Ez a kérdés vagy a világunk megismerésére irányul, vagy annak megváltoztatását célozza meg. A helyes ítéletalkotás egyrészt a múltba visszatekintő megismerési út, és a jövőbe előre tekintő döntési út találkozópontjában, a jelenben jön létre. Akkor tud helyesen megtörténni, ha az ember teljes lényével, tehát gondolataival, érzéseivel és akaratával kiegyensúlyozottan és tudatosan vesz részt a folyamatban
Vezetőként mind a három idődimenzióban – múltban, jövőben és jelenben – fontos, hogy helyesen tudjunk eligazodni ahhoz, hogy a jövőnk formálását a fejlődési igényeinknek megfelelően tudjuk kibontakoztatni. A múlt és a jövő között egy dinamikus mozgást kell tudnunk létrehozni a jelenben, mérlegelve a múlt eseményeit és a jövőben rejlő lehetőségeket, és alternatív következményeket.
A dinamikus ítéletalkotás módszere az emberben rejlő tudatos és örömteli jövőformálás képességének kibontakoztatásához szolgáltat stabil alapokat. Segít az előítéletek meghaladásában, a tények és a fogalmak, valamint az objektív és szubjektív tartalmak különválasztásában. Olyan módszert ad a vezetők kezébe, amit minden döntési helyzetben biztonsággal alkalmazhatnak.
TARTAM: 1 nap
LÉTSZÁM: maximum 24 fő
HELYSZÍN: külső helyszínt javaslunk a program megtartásához
ELŐFELTÉTEL: a programnak előfeltétele az 1. vezetői workshopon való részvétel
COACHING: kéthetente egyéni és csoportos coaching keretében javasoljuk 3 hónapon át
3. KÜLDETÉSTŐL A FELADATSPECIFIKÁCIÓIG
A vállalkozások egyik sarkalatos pontja a jövővel kapcsolatos elképzelések és a jelenben zajló feladatok ellátása közötti kapocs kialakítása. Fontos, hogy a jelenben azt, és olyan módon tegyük társainkkal együttműködve, ami elvezet az eltervezett jövőbeli állapotba. A hétköznapokban ellátott feladatoknak olyan módon kell összhangba kerülnie és egymásra épülnie, hogy minden nap közelebb juttasson bennünket céljainkhoz. Ehhez a szervezet minden résztvevőjének pontosan meg kell találnia a saját helyét a nagy egészben.
Ennek előfeltétele, hogy minden résztvevő tisztában legyen a feladataival, a döntési jogkörével és annak következményeivel, a felelősségi körét meghatározó keretekkel, a szervezetben elfogadott és használt véleményezési, döntési és megállapodási módszerekkel, a prioritásokkal, és minden olyan vezérlő elvvel, amely lehetővé teszi a szervezetben zajló folyamatok biztonságos és hatékony megvalósítását.
A program során a szervezetek küldetéséből kiindulva a célok, stratégiák, taktikai lépések, vezérlő elvek, a vásárlói élmény és a szervezeti kultúra elemeinek figyelembevételével jutunk el a munkatársak hétköznapjait meghatározó tevékenységek felelősségteljes kialakításához. Más szavakkal élve: bejárjuk az utat a szervezet szívéből kiindulva a munkatársak szívén át az ügyfeleink szívéhez.
TARTAM: 3 nap
LÉTSZÁM: maximum 24 fő
HELYSZÍN: külső helyszínt javaslunk a program megtartásához
ELOSZTÁS: a workshop 3 napja 2 hetes ritmusban, 1 napos programokra oszlik szét
ELŐFELTÉTEL: a programnak előfeltétele az 1. vezetői workshopon való részvétel
COACHING: kéthetente egyéni és csoportos coaching keretében javasoljuk 3 hónapon át
4. IDŐ, RITMUS, PRIORITÁS
A program egy igazi paradigmaváltást kínál az időgazdálkodással kapcsolatos nézeteink terén. Fókuszunkban ugyanis nem az idő lesz, hiszen emberként semmilyen befolyásunk nincs az időre: mindannyiunk számára ugyanolyan sebességgel halad, ugyanannyi órából áll egy nap, ugyanannyi napból egy év, ugyanúgy váltakoznak a nappalok és éjszakák, az évszakok és a hónapok.
Amire viszont képesekké válhatunk az, hogy az időbe ágyazott ritmusaink tudatosításával, a természeti ritmusokkal való összhang, illetve a prioritásaink helyes kialakításával célravezetően töltsük ki a rendelkezésünkre álló időt. A módszer alkalmazásával többek között meghaladhatjuk a túlhajszoltság, a túlvállalás, felesleges túlóra, frusztráló késések és halogatások okozta stresszes életmódot, elejét vehetjük a munkahelyi kiégéseknek és az ezekből adódó anyagi veszteségnek.
Megvizsgáljuk, milyen elvek szerint rögzült a szervezeti kultúrába a jelentőségteljesség, ami végső soron meghatározza a prioritások kialakításához kapcsolódó szokásokat a szervezet különböző szintjein. A korlátozó automatizmusok felismerésével és felszámolásával egy új, hosszú távon kiegyensúlyozott munkavégzés és szervezeti klíma kialakítására nyílik lehetőség.
TARTAM: 1 nap
LÉTSZÁM: maximum 24 fő
HELYSZÍN: külső helyszínt javaslunk a program megtartásához
ELŐFELTÉTEL: a programnak előfeltétele az 1. vezetői workshopon való részvétel
COACHING: kéthetente egyéni és csoportos coaching keretében javasoljuk 3 hónapon át
5. DELEGÁLÁS ÉS FELELŐSSÉGVÁLLALÁS
A szervezeti kultúra egyik sarkalatos pontja a feladatok felelősségteljes szétosztása a szervezet csoportjai, illetve a munkatársak között. A céltudatoság és eredményorientáltság jegyében létrejövő csoportok kialakítása, valamint az egyéni kezdeményezéseket támogató bizalomteljes, felhatalmazáson alapuló légkör kialakulásának támogatása a vezetők legfontosabb kompetenciáinak egyike.
A mikromenedzsment meghaladása a kompetens döntések és az önfejlesztés irányába egy bátorságot, önbizalmat, toleranciát igénylő vezetői attitűd kialakítása teszi lehetővé. Bizalomra, pozitív szemléletre, a fokozatosság és mértékletesség elvének helyes kialakítására egyaránt szükség van ahhoz, hogy a megfelelő feladatok megfelelő módon és a megfelelő embereknek kerüljenek átadásra.
A felelősségvállalás és a következmények viselése közötti egyensúly kialakítása szintén elengedhetetlen része a helyes delegálási kultúra megvalósításának. Ehhez kínálunk praktikusan használható eszközöket és módszereket a workshopon résztvevő vezetők számára.
TARTAM: 1 nap
LÉTSZÁM: maximum 24 fő
HELYSZÍN: külső helyszínt javaslunk a program megtartásához
ELŐFELTÉTEL: a workshop előfeltétele az 1. és 3. workshop, javasolt: 10. vezetői workshopon való előzetes részvétel
COACHING: kéthetente egyéni és csoportos coaching keretében javasoljuk 3 hónapon át
6. MOTIVÁCIÓS NYELVEK A SZERVEZETEKBEN
Identitásunk, személyiségjegyeink, temperamentumunk, karakterünk, illetve a bennünk élő ember és világkép hatására motivációnkat számtalan tényező együttesen befolyásolja. Ezzel párhuzamosan vannak ugyanakkor bizonyos alapvető szükségleteink, amelyek kielégítése terén hasonlóak vagyunk egymáshoz. A különbözőségek és hasonlóságok elegyéből kialakul egy motivációs nyelv, amelynek megismerése segít úgy saját szükségleteink megértésében, mint azok kifejezésében.
Életünk velejárója, hogy a munkánk, környezetünk, kapcsolataink, életvitelünk és egészségünk időről-időre nehézségek elé állítanak bennünket. Ilyenkor lelkesedésünk alábbhagy, érdeklődésünk beszűkül, együttműködésre való hajlamunk csökken, fókuszunk más irányba terelődik. A megfelelő motiváció ezzel szemben arra sarkall mindannyiunkat, hogy megtegyünk valamit. Mindig motivál valami, amikor megteszünk valamit. A helyes motiváció hozzásegít a fejlődéshez és a sikerhez.
A vezető, aki képes átléptetni emberei lelkét egy akadályon, bármilyen fizikai akadályon képes átjuttatnia a csapatát. A workshopon a motiválás művészetébe adunk betekintést, hasznos ismeretekkel és praktikus eszközökkel látjuk el a résztvevőket.
TARTAM: 2 nap
LÉTSZÁM: maximum 24 fő
HELYSZÍN: külső helyszínt javaslunk a program megtartásához
ELOSZTÁS: a workshop 2 egymást követő napon valósítható meg
ELŐFELTÉTEL: a workshop előfeltétele az 1. workshop, javasolt: 10. vezetői workshopon való előzetes részvétel
COACHING: kéthetente egyéni és csoportos coaching keretében javasoljuk 3 hónapon át
7. VEZETŐI ÉRTÉKELÉS
Az emberi léttel együtt jár, hogy szeretnénk valamilyen értéket létrehozni, értelmes munkát végezni, örömet és elégedettség megélni életünk során. Annak észlelésében, hogy ezt mennyire sikerül megvalósítani, környezetünk visszajelzései sokat tudnak segíteni. Egymás értékelése a szervezeti kultúra alapvető eleme. Éppen ezért fontos szerepe van az elérendő cél irányába történő közös erőfeszítések hatékony formálásában.
A felelőségteljes vezetők törekvéseinek fókuszában a rájuk bízott embertársaik állnak. Csapatuk fejlődésének önzetlen szolgálata, embereik bátorítása, támogatása hivatásuk, önmegvalósításuk szerves részét képezi. Munkahelyi környezetben a támogató visszajelzések egyik legjobb módja a vezetői értékelés, amely irányulhat a munkatársak egyéni és csoportos fejlődésének és teljesítmények értékelésére egyaránt.
A workshopon az egyéni, csoportos és vezetői értékelés egy nagyon hatékony ötvözetével dolgozunk, amely jó kezekben hatékony eszközzé válik a munkatársak egyéni fejlődésének és lelkesedésének a fenntartásához, illetve a szervezet iránti hosszútávú elköteleződésük megerősítése terén.
TARTAM: 2 nap
LÉTSZÁM: maximum 24 fő
HELYSZÍN: külső helyszínt javaslunk a program megtartásához
ELOSZTÁS: a workshop 2 egymást követő napon valósítható meg
ELŐFELTÉTEL: a programnak előfeltétele az 1. és 3. vezetői workshop, javasolt az 5., 6., 10. workshopokon való részvétel
COACHING: kéthetente egyéni és csoportos coaching keretében javasoljuk 3 hónapon át
8. SZIPORKÁZÓ ÉRTEKEZLETEK
Az értekezletek a szervezeti kultúra legerősebb tükrei. Tökéletesen megmutatják az uralkodó szervezeti klímát, az emberek hangulatát, a közöttük lévő viszonyokat, az adott közösség fejlődését segítő és gátló minőségeket. A problémák között, amivel találkozhatunk felváltva lehetnek jelen olyan tünetek, mint a döntésképtelenség, a késve induló vagy a végletekig túlnyújtott találkozók, a félelemmel teli csendtől dermedt, vagy épp parttalan hangzavarba fulladt értekezletek és így tovább.
Pedig egy értekezlet a megfelelő felkészülés hatására könnyedén lehet a korlátlan kreativitás és megújulás forrása, a megalapozott döntéshozás, vagy a továbblépéshez szükséges hatékony tájékoztatás eszköze. Az ilyen összejövetelek valódi mini társadalmi eseménnyé válhatnak a szervezetekben, ahol igazi kiváltsággá válik meghívottként részt venni, megtiszteltetés felszólalni és a folyamatok részesévé válni.
A hatékonyan előkészített és lebonyolított értekezleteken a résztvevők érzik, hogy az értékek, amiket itt teremtenek jelentősen befolyásolják társaik és az egész szervezet fejlődését és jövőjét. Ezen a workshopunkon ennek az értekezleti kultúrának a megteremtéséhez kínálunk ismereteket, eszközöket és módszereket.
TARTAM: 1 nap
LÉTSZÁM: maximum 24 fő
HELYSZÍN: külső helyszínt javaslunk a program megtartásához
ELŐFELTÉTEL: a programnak előfeltétele az 1., 2., 4. vezetői workshop, javasolt a 10. vezetői workshopokon való részvétel
COACHING: kéthetente egyéni és csoportos coaching keretében javasoljuk 3 hónapon át
9. ÖNÁTLÉPÉS A KONFLIKTUSKEZELÉS RÉVÉN
A konfliktusoknak elég rossz volt az elmúlt időkben a marketingje, ennek hatására elsősorban elkerülni szeretnénk azokat, és a lehető legkevésbé vágyunk arra, hogy résztvevői legyünk. Pedig úgy egyéni, mint közösségi fejlődésünk meghatározó szakaszainak váltópontjainál a konfliktusokra, mint fejlődési küszöbeink őreként tekinthetünk. Addig nem lépjük át az adott küszöböt, addig nem oldhatjuk meg az adott konfliktust, ameddig meg nem szerezzük a feloldáshoz szükséges felismeréseket és a megfelelő képességekben való jártasságot. Addig nincs igazi továbblépés.
A hatalmi játszmák, a státuszból, erőből véghez vitt „konfliktusmegoldás”, a többségi döntéseken és a kompromisszumokon alapuló látszat egyetértések csak ideig óráig jelentenek megoldást. A szőnyeg alól előbb-utóbb előtör a lassan felhalmozódó indulatcunami. Ilyenkor aztán a szervezet és vele együtt a kapcsolataink is visszacsúsznak a fejlődési spirál korábbi mélységeibe.
A workshopon éppen ezért olyan szemléletváltó ismereteket osztunk meg a résztvevő vezetőkkel, amelyek segítségével képesekké válnak nem csak a konfliktusok hatékony megoldására, hanem arra is érzékszerveket fejleszthetnek ki, hogy megérezzék, hol vannak a szervezetben szunnyadó nézeteltérések, csendben romboló feszültségek és érdekütközések. Ezeket az incidenseket aztán a kellő tudással felvértezve a megfelelő keretek között képessé válnak felszínre hozni és eredményesen mederbe terelni, a résztvevők és a szervezet fejlődésének és továbblépésének érdekében.
TARTAM: 1 nap
LÉTSZÁM: maximum 24 fő
HELYSZÍN: külső helyszínt javaslunk a program megtartásához
ELŐFELTÉTEL: a programnak előfeltétele az 1. , 3., 6. vezetői workshop, javasolt a 10. vezetői workshopokon való részvétel
COACHING: kéthetente egyéni és csoportos coaching keretében javasoljuk 3 hónapon át
10. SZÍVKÖZPONTÚ KOMMUNIKÁCIÓ
Az egész életünket átszövi a kommunikáció. Testi-lelki-szellemi állapotunkról egyfolytában zajlik bennünk egy belső párbeszéd, kommunikálunk szavakkal, gesztusokkal, a rendelkezésünkre álló tér és az idő kitöltésével, az öltözködésünkkel, a megjelenésünkkel, a csoportok révén, amelyekhez tartozunk, vagy amelytől elhatárolódunk. A felsorolást hosszasan lehetne folytani.
Az emberi közösségek külső és belső kommunikációs módszerei a szervezeti kultúrában vagy megtartó és fejlesztő hatásként, vagy épp ellenkezőleg, ellenállást kiváltó erőként vannak jelen. Többnyire nem találkozunk vegytiszta – csak jól, vagy csak hibásan működő – kommunikációval. A tudatosan, vagy öntudatlanul használt kommunikációs módszerek, stratégiák, taktikák eltérően jelentkeznek az emberi közösségeken belül. A használt módszerek többnyire az emberek szándékainak, képességeinek, tehetségének, motivációjának függvényében eltérők.
Tény azonban, hogy vannak a kommunikációnak olyan eszközei és módszerei, amelyek minden ember esetében az önbecsülés, az önkifejezés, a fejlődés és a testi-lelki-szellemi egyensúly irányába mozdítják el a mérleg nyelvét. A workshopon a kommunikációs kultúra emeléséhez kínálunk eszközöket az asszertivitás, az empátia, az erőszakmentes kommunikáció és kérdezéskultúra elemeinek szervezetspecifikus ötvözésén keresztül.
TARTAM: 1 nap
LÉTSZÁM: maximum 24 fő
HELYSZÍN: külső helyszínt javaslunk a program megtartásához
ELŐFELTÉTEL: a programnak előfeltétele az 1. vezetői workshopon való részvétel
COACHING: kéthetente egyéni és csoportos coaching keretében javasoljuk 3 hónapon át
Hisszük, hogy valós igényekre lehet valós válaszokat adni. Személyes egyeztetéshez hívj minket telefonszámaink valamelyikén, vagy írj nekünk, és
visszahívunk.
+36 30 815 3615
+36 30 650 3584
hello@innova-team.hu